Dlaczego warto nawiązać współpracę z biurem nieruchomości?

Czasami zastanawiam się, dlaczego zawód pośrednika nieruchomości wciąż wielu osobom kojarzy się w sposób negatywny. W dalszym ciągu na rynku nieruchomości spory odsetek ofert stanowią ogłoszenia wystawiane przez osoby prywatne. Bardzo często w tych ogłoszeniach można spotkać się ze sporą niechęcią do współpracy z biurami nieruchomości, np. pod postacią takich haseł jak “agentom nieruchomości dziękujemy” czy “nie współpracujemy z biurami”. Można sobie zadać pytanie, skąd się bierze ta niechęć. Czy jest to kwestia zaoszczędzenia na prowizji agenta?

Korzyści płynące z usług agencji nieruchomości

Jak w każdym zawodzie, także w naszej branży znajdziemy czarną owcę. Nie twierdzę, że wszyscy pośrednicy nieruchomości są kryształowi, przy czym nawiązanie współpracy z agencją nieruchomości, w sposób znaczący ułatwia sprzedaż nieruchomości, a tym samym usprawnia całą transakcję. Z mojego punktu widzenia wygląda to w ten sposób, że nasza narodowa mentalność podpowiada nam, że sami jesteśmy w stanie wszystko zrobić samemu. Ale czy jesteśmy w stanie samodzielnie obciąć sobie włosy? Czy raczej skorzystamy z usług zakładu fryzjerskiego? Czy jesteśmy w stanie samodzielnie naprawić samochód? Czy raczej pomoże nam w tym mechanik?

Wielu z nas uważa, że proces sprzedaży nieruchomości ogranicza się jedynie do dodania ogłoszenia na popularne portale ogłoszeniowe, a potem to już z górki. W poniższym tekście chciałbym Wam pokazać, jakie korzyści płyną z powierzenia sprzedaży nieruchomości profesjonalnej agencji – nieruchomości, która w wielu przypadkach może stanowić przecież CAŁY NASZ DOBYTEK.

  1. POŚREDNIK NIERUCHOMOŚCI ZNA RYNEK

    Właściciele bardzo często mają problemy z oszacowaniem swoich nieruchomości. Gdy sprzedają poniżej ceny rynkowej, tracą na tym nawet dziesiątki tysięcy złotych, a gdy przeszacują ich wartość, okazuje się, że nieruchomość nie może znaleźć nabywcy.

    Pośrednik, bazując na swojej wiedzy i praktyce, dokładnie zna rynek oraz panujące na nim trendy. Wie, jakimi kryteriami się kierować przy dokonaniu wyceny nieruchomości. Dlatego pomoże nam ustalić odpowiednią cenę, znajdując jednocześnie balans pomiędzy jej odpowiednią wysokością, która spełni oczekiwania właściciela, a odpowiednim zainteresowaniem potencjalnych nabywców.

  2. OGŁOSZENIA, KTÓRE PRZYCIĄGAJĄ UWAGĘ NABYWCÓW (CECHA – ZALETA – KORZYŚĆ)

    Właściciele nieruchomości samodzielnie opisujący treść ogłoszenia często posługują się „suchymi” faktami, informacjami dotyczącymi oferowanej nieruchomości. Natomiast tajną bronią agenta nieruchomości jest tzw. język korzyści.

    Język korzyści odgrywa istotną rolę w sprzedaży i marketingu, wpływając na potencjalnego nabywcę i skłaniając go do zakupienia nieruchomości. Najważniejszymi aspektami języka korzyści są: cecha, zaleta, korzyść.

    • Cecha: wskazuje na funkcję danego przedmiotu, np. pantofle czarne, skórzane.
    • Zaleta: wskazuje, co dana cecha nam gwarantuje, np. pantofle czarne, skórzane, które sprawiają, że są eleganckie, trwałe i miłe w dotyku.
    • Korzyść: wskazuje, co klient tym samym może zyskać, np. pantofle czarne, skórzane, które sprawiają, że są eleganckie, trwałe i miłe w dotyku, dzięki czemu na spotkaniach biznesowych będziesz prezentował się jak profesjonalista.
  3. WSPÓŁPRACA Z PROFESJONALISTAMI

    Agencje nieruchomości współpracują z wieloma profesjonalistami m.in.:

    • fotografami, którzy wykonają profesjonalne ujęcia podkreślające i uwypuklające atuty nieruchomości, przedstawiając ją w całkowicie odmienionym świetle,
    • a ponadto: home stagerami, ekipami remontowymi, doradcami kredytowymi, notariuszami, radcami prawnymi, rzeczoznawcami, geodetami i innymi specjalistami.
biuro-nieruchomosci-2
  1. DOSTĘP DO BAZY POTENCJALNYCH KUPUJĄCYCH

    Biura nieruchomości posiadają swoją bazę klientów zainteresowanych nabyciem domu lub mieszkania. Możliwe, że w bazie znajduje się akurat klient, który będzie zainteresowany nabyciem konkretnej nieruchomości, dlatego często współpraca z pośrednikiem równa się szybszemu sfinalizowaniu transakcji.

  2. WYRĘCZENIE W FORMALNOŚCIACH

    Właściciele nieruchomości często nie wiedzą, jakie dokumenty są potrzebne do sfinalizowania transakcji oraz skąd je pobrać. Natomiast biura nieruchomości biorą na siebie wszelkie formalności związane z dokumentacją potrzebną do zawarcia umowy sprzedaży. Składają stosowne wnioski do urzędów o wydanie dokumentów, pobierają je i przekazują do kancelarii notarialnej, a ponadto czuwają nad podpisaniem umowy przedwstępnej, a po sfinalizowaniu transakcji spisują protokół zdawczo-odbiorczy.

  1. POMOC PRAWNA, WERYFIKACJA STANU PRAWNEGO

    Szanujące się biuro nieruchomości powinno oferować bezpłatną obsługę prawną na każdym etapie sprzedaży, dbając o bezpieczeństwo transakcji. Obsługa prawna polega w szczególności na dokładnej analizie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości oraz uzyskaniu informacji o ryzykach związanych z planowaną transakcją w oparciu o dokumentację nieruchomości, w tym m.in. księgę wieczystą, dokumenty geodezyjne, postanowienia i wyroki sądów powszechnych, decyzje administracyjne, plany zagospodarowania przestrzennego itp. Ustala się również, czy nieruchomość nie jest objęta prawem pierwokupu.

  2. POMOC W NEGOCJACJACH

    Można się umówić, że klient zleci swojemu agentowi również prowadzenie negocjacji z potencjalnym nabywcą. Dobry agent powinien przeprowadzić negocjacje w taki sposób, aby jak najwięcej pieniędzy trafiło do portfela właściciela nieruchomości.

  3. PODNIESIENIE WARTOŚCI NIERUCHOMOŚCI

    Agencje nieruchomości współpracują z profesjonalnymi home stagerami, czyli osobami, które zajmują się dekoracją i aranżacją wnętrza mieszkania czy domu. Pierwsze wrażenie jest najważniejsze, dlatego home stagerzy przygotowują nieruchomość do sprzedaży w taki sposób, aby jej wystrój zainteresował jak największą liczbę osób. Jego zadaniem jest więc przyśpieszenie procesu sprzedaży, jednocześnie podnosząc wartość domu czy mieszkania.

biuro-nieruchomosci-3
  1. WERYFIKACJA KUPUJĄCEGO

    Biura nieruchomości sprawdzają wiarygodność kupującego, np. poprzez sprawdzenie jego zdolności kredytowej przy udziale doradcy kredytowego, z którym współpracuje agencja.

  2. BEZPIECZEŃSTWO TRANSAKCJI

    Zapraszając potencjalnego kupującego do naszego domu, nie mamy zwykle o nim żadnej wiedzy. Nie znamy też jego intencji. Potencjalny kupujący niekiedy ma ze sobą przygotowaną umowę przedwstępną z korzystnymi dla siebie zapisami, natomiast w ogóle niezabezpieczającymi interesów właściciela nieruchomości. Konsekwencje takich działań mogą być tragiczne w skutkach dla właściciela. Wiedza oraz doświadczenie pośredników nieruchomości pozwala uchronić sprzedającego przed konsekwencjami podpisania niekorzystnej dla niego umowy. Dobre agencje dysponują własnymi, bezpiecznymi wzorami umów, które zabezpieczają wszystkie strony transakcji i są zgodne z zasadami współżycia społecznego.

  1. SZYBSZE ZNALEZIENIE NABYWCY

    Biura nieruchomości mają dużo większe możliwości reklamy oferty sprzedaży nieruchomości niż sam właściciel. Większość biur ma własną stronę internetową, na której prezentują listę nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży bądź wynajmu. Oferty sprzedaży zamieszczają również na wielu portalach ogłoszeniowych, w tym również tych mniej popularnych. Działają także offline, umieszczając ogłoszenia w prasie lub wywieszając plakaty z ogłoszeniami w newralgicznych punktach komunikacyjnych danej miejscowości.

    Szukasz sprawdzonej agencji nieruchomości działającej na terenie Bródna, Rembertowa czy Targówka? W takim razie zapraszam do kontaktu w celu ustalenia szczegółów współpracy!